söndag 24 augusti 2008

vi som jagar livet

Den här helgen har bjudit på en hel del trevliga upptåg trots min snuviga näsa och irriterande feber. I fredags kom s hit, vi bakade chokladbollar, såg vänner, åt tacos och jagade brandbilar här i hjärsta. Dock falskt alarm, men det var en herrans ståhej med flera poliser och ambulansmän för en ynka krock. På kvällen lagade vi tacos, gick ut och gick och tror det eller ej- såg på OS. Jag måste nog haft någon sorts feberyra eller så. Igår låg jag inne hela dagen men fram emot kvällningen tog jag mig i kragen och cyklade till ekershallen och mötte j & l för att åka hem till m på avskedsmiddag. Hon lämnar nämligen landet för usa på tisdag. Där bjöds det på tacos, äppelkaka och en hel del maffia. Idag var jag uppe med tuppen, blev inte så mycket sömn i natt eftersom mina nyinflyttade grannar 30+ hade fest och betedde sig värre en fulla fjortisar. Oh my, jag stängde fönstret och försökte sova med öronproppar men inget hjälpte så jag gick ner och la mig på soffan.. what to do.
Idag har jag hunnit tillbringa tid i sängen för att friskna till men också tid i trädgården för att i detta soliga väder bättra på brännan, den jag hade.

Inga kommentarer: