måndag 6 oktober 2008

Visst finns det dagar som kan göra ont att se dig ramla runt här omkring

Ikväll är det första dagen, premiärdagen, på höstens feriafest här i stan. Vi tänkte gå dit vid tio-tiden då de tänder alla ljus! Men innan ska vi träffas på eroski och inhandla diverse godsaker för en minipicknick. Efter ett besök på feriaplatsen blir det nog old town, hippo eller four play? Det är i vilket fall inte skola imorgon och min värdmamma berättade för mig att när det är feria så festar alla spanjorer varje dag tjugofyra sju. Herregud, vilket land säger jag bara!
Här stänger barerna när folk går hem vid 6-7 tiden på kvällen, och barnfamiljer går ut och äter middag vid 11 på kvällen!! Det skulle orsaka rubriker hemma i sverige kan jag lova.

Nu ska jag ta itu med ett par mattetal, lite svenskaarbeten och sen göra mig iordning för ikväll!

"Du är kvar med samma folk, kvar med samma man, lever kvar i samma damm och du går i samma kläder. Blir glad av samma rus som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus."

Inga kommentarer: