söndag 26 oktober 2008

you had me at hello

När jag steg upp igår lös (!) solen med sin frånvaro och mörka moln täckte himlen som de gjort de senaste dagarna. En dagstur till plaza mayor väntade så jag drog på mig jeans och tjockkofta och tänkte att nu kommer jag nog inte frysa. Och vad rätt jag ska skulle få, väl framme på stortorget så sken solen och folk gick runt i shorts & klänningar! Jag gick runt och svettades, utom inne i affärerna, och förbannade mig för att jag inte tagit på mig något svalare.. jag hade faktiskt inte kunnat föreställt mig att det kunde vara nästan 30 grader ute här i slutet av oktober! Att det är så sjukt kallt innomhus är vell en annan femma.. jag går faktiskt runt med raggsockor innomhus och barbent utomhus!
Jag antar att vädret inte är detsamma hemma, och visst saknar jag hösten! Vill kunna gå med skinnjackan, långhalsduken på och musik i öronen påväg till skolan, känns som om jag haft sommar lite väl länge nu!

Idag väntar spanskaböckerna som redan fått min tid en timma idag, ikväll ska vi träffas och fika och öva in det sista till provet! (om jag känner oss rätt blir det nog mest fika, skvaller och minst plugg)

Inga kommentarer: