måndag 29 september 2008

Jag, ett måndagsbarn?

Det var med trött huvud och morgongrusiga ögon jag motvilligt steg upp idag. Kände verkligen inte för ännu en regnig grå dag här i fuengirola som tyvärr de senaste dagarna varit. Nu vill jag ha sol! Allt blir så mycket enklare och jag ser positivare och mer klart på saker och ting då.
Nu har jag varit här i en månad. En hel lång månad i från min familj, mina vänner och allt som betyder. Visst, det är väldigt jobbigt men det går fort. Och tur är vell det. Eller otur, man kan se det på olika sätt.

Idag följde M med mig hit efter skolan. Vi drack flera koppar the, åt ikea-choklad och olika sorters biskvier. Vi pratade om allt och inget och fick astronomi läxan överstökad. Mot kvällningen anades också lite sol, på nyheterna sa de att det skulle bli bättre väder till veckan. Så se, denna gråa dag utvecklades till något fint & bra.

Ni där hemma är saknade. (Och jag uppskattar brev.)

Inga kommentarer: